:

Аб уступленні ў сілу Указа Прэзідэнта Беларусі «Аб парадку выдачы дакументаў і здзяйснення дзеянняў»

06.09.2023 г.

7 верасня 2023 г. уступае ў сілу Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 4 верасня 2023 г. № 278 «Аб парадку выдачы дакументаў і здзяйснення дзеянняў», у адпаведнасці з якім адкарэктаваны спіс консульскіх дзеянняў і адміністрацыйных працэдур, якія здзяйсняюцца дыпламатычнымі прадстаўніцтвамі і консульскімі ўстановамі Рэспублікі Беларусь па заявах грамадзян.

Згодна з палажэннямі гэтага Указа замежныя ўстановы спыняюць ажыццяўленне ўсіх функцый, звязаных з дакументаваннем (выдача/абмен/прадаўжэнне ўсіх відаў пашпартоў і ідэнтыфікацыйных карт), за выключэннем выдачы пасведчанняў на вяртанне ў Рэспубліку Беларусь.

Усе астатнія дзеянні па выдачы і абмене дакументаў, якія пацвярджаюць асобу, будуць здзяйсняцца на тэрыторыі Беларусі. Грамадзяне Рэспублікі Беларусь, якія аформілі пастаяннае пражыванне за межамі Рэспублікі Беларусь і знаходзяцца ў замежных установах на пастаянным консульскім уліку, змогуць у далейшым звяртацца па гэтаму пытанню ў галоўнае консульскае ўпраўленне МЗС або ў падраздзяленне па грамадзянстве і міграцыі УУС па месцы апошняй рэгістрацыі па месцы жыхарства (па месцы апошняй рэгістрацыі па месцы жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь бацькоў — для асоб, якія не пражывалі ў Рэспубліцы Беларусь).

Абмен пашпартоў грамадзянам Рэспублікі Беларусь, зарэгістраваным у Рэспубліцы Беларусь, будзе магчымы ў падраздзяленні па грамадзянстве і міграцыі УУС па месцы рэгістрацыі ў Рэспубліцы Беларусь.

У выпадку неабходнасці прастаўлення апастыля, атрымання паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану (за выключэннем выдачы паўторнага пасведчання аб смерці), атрымання даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану (аб запісе акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу), і паведамленняў аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану (за выключэннем даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў аб смерці) таксама неабходна будзе звяртацца ў адзін з кампетэнтных органаў у Рэспубліцы Беларусь, які вызначаецца ў залежнасці ад тыпу дакумента (МЗС, Мінадукацыі, Мінюст, галоўныя ўпраўленні юстыцыі Мінгарвыканкама і аблвыканкамаў, загсы).

Важна адзначыць, што падача дакументаў для прастаўлення апастыля, атрымання паўторных пасведчанняў і даведак (паведамленняў) загс будзе магчыма толькі асабіста ўладальнікам гэтага дакумента або іншай асобай пры прад'яўленні даверанасці, аформленай у Рэспубліцы Беларусь.

Што датычыцца натарыяльных дзеянняў, то службовыя асобы загранустаноў не змогуць сведчыць даверанасці (за выключэннем зацікаўленых асоб, якія з'яўляюцца работнікамі дыпламатычных прадстаўніцтваў, консульскіх устаноў або гандлёвых прадстаўніцтваў Рэспублікі Беларусь, прадстаўнікамі дзяржаўных органаў, і членаў іх сем'яў, іншых асоб, пералік якіх вызначаецца Саветам Міністраў. Беларусь), але па-ранейшаму будуць сведчыць завяшчанні, згоды, адмовы, сведчыць вернасць копій дакументаў і сапраўднасць подпісу на дакументах і іншыя натарыяльныя дзеянні.

Змяненні не закранулі пытанні консульскага ўліку, рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама пытанні, звязаныя з грамадзянствам і афармленнем пастаяннага пражывання за межамі Рэспублікі Беларусь.

Звароты зацікаўленых асоб, пададзеныя да ўступлення ў сілу Указа, разглядаюцца ў парадку, які дзейнічаў да яго ўступлення ў сілу.

Версія для друку

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці